0

با نظارت بر رقبا، استراتژی های کسب و کار بهتری برای خود بسازید

طراحی سایت

وارد شدن به یک اقیانوس پر از رقیب ممکن است واقعا سخت و خسته کننده باشد. شما مطمئناُ در این راه از مشاوران کسب و کار کمک می‌گیرید که بتوانید بازار جدید خود را بسازید و استراتژی های کسب و کار پایدار خود را به وجود آورید. اما بیایید صادق باشیم. آیا این واقعا قابل دستیابی است؟

بله، قابل دستیابی است اما ممکن است شانس کمی داشته باشید. آنچه شما می‌توانید انجام دهید این است که به طور مرتب وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و استراتژی های تبدیل رقبای خود را نظارت کنید.

در این مقاله شما می‌آموزید که:

  • چگونه استراتژی های کسب و کار رقبای خود را پیدا کنید
  • چگونه برای مقابله با آنها تحقیق کنید
  • چگونه مشتریان آن‌ها را به سمت خود بکشانید

اگر رقبای شما پایگاه ایمیل گسترده ای دارند، این یک فرصت عالی برای شما است!

همه ما این را شنیده ایم که کمپین های ایمیل موثرترین نوع بازاریابی هستند. درست است، این موثرترین راه برای رسیدن به مشتریان جدید است و اگر رقیب شما کمپین بازاریابی ایمیل داشته باشد شما هم باید حتما داشته باشید. در اینجا راهی وجود دارد که شما بتوانید کمپین های ایمیلی رقیب خود را بیابید. این راه می‌تواند به شما بسیار کمک کند و راهی بسیار ساده و آسان است. تنها کافی است به خبرنامه رقیب خود بپیوندید و این اصلا کار سختی نیست.

این کار برای شما و برای تیم بازاریابی شما بسیار ارزشمند است زیرا می‌توانید از استراتژی رقیب خود به راحتی مطلع شوید.

در استراتژی شبکه های اجتماعی رقیب خود به دنبال فرصت بگردید

هر کسب و کاری از طریق شبکه های اجتماعی با پایه و اساس مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کند. اگر شما به طور منظم بر حضور رقبای خود در شبکه های اجتماعی نظارت کنید، می‌توانید دریابید که آن‌ها از چه استراتژی هایی استفاده می‌کنند، در حال نوشتن چه نوع محتوایی هستند و مهم تر از همه می‌توانید بفهمید که آیا مشتریانشان از آن‌ها راضی هستند یا نه. اگر مشتریان آن‌ها را ناراضی یافتید باید این سوال را از خود بپرسید که من چه کاری می‌توانم انجام دهم تا از رقیبان خود بهتر باشم و مشتریان را راضی کنم؟ اطلاعات ارزشمندی که از تحقیق در مورد رقبای خود در شبکه های اجتماعی به دست می‌آورید کمک زیادی به شما می‌کند.

بخوانید!  RSS چیست؟ در طراحی سایت چه کاربردی دارد

برای پیدا کردن نقطه ضعف های استراتژی رقیب، با مشتریان آن‌ها مصاحبه کنید

همانطور که در بالا اشاره کردیم، نظارت بر وب سایت رقیب بسیار اهمیت دارد، اما چیزی که نباید فراموش کنید ارتباط با مشتریان رقیب است که احتمالا روزی مشتریان شما خواهند شد. سعی کنید مکان هایی را که مشتریان رقیب شما در آن‌ها جمع می‌شوند پیدا کنید. این مکان ها می‌تواند موارد زیر باشد:

  • گروه ها یا صفحات فیس بوک
  • گروه ها یا دنبال کندگان رقیب در لینکدین
  • برخی کانال های اختصاصی در صنعت خودتان

شما می‌توانید با مصاحبه با حدود ۲۰ تا ۵۰ مشتری سوالات زیر را از آن‌ها بپرسید:

  • بزرگترین مشکل شما چیست؟
  • آیا برای این مشکل راه حلی دارید؟
  • آیا شما از خدمات یا محصولات آن‌ها (رقیب) استفاده می‌کنید؟
  • نظرتان درباره این محصولات و خدمات چیست؟
  • دوست دارید در محصول چه چیزی بهتر شود؟

پاسخ این سوالات می‌تواند به شما کمک کند تا به درک بهتری در مورد استراتژی های کسب و کار رقیب خود برسید یا مشکلات محصول و خدمات خود را بفهمید و آن‌ها را برطرف کنید.

بر وب سایت، استراتژی SEO و کلمات کلیدی رقیب خود نظارت کنید

گاهی اوقات، حتی ایجاد کوچکترین تغییر در وب سایت می‌تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد.

به عنوان مثال وب سایت تجارت الکترونیک رقیب شما از مشتریان درخواست می‌کند که یک حساب کاربری ایجاد کنند تا بتوانند خرید را انجام دهند. آن‌ها متوجه شدند که وقتی مشتریان بالقوه می‌فهمند که بدون ایجاد حساب کاربری می‌توانند خرید کنند بهتر و بیشتر خرید می‌کنند، بنابراین تصمیم گرفتند فرم ثبت نام حساب کاربری را حذف کنند. این برای شما بسیار مهم است. زیرا اگر رقیب شما تصمیم به حذف فرم ثبت نام گرفته است پس میزان بازدهی بیشتری وجود داشته است.

بخوانید!  طراحی سایت انجمن نیکوکاری ماونداد

با نظارت دقیق بر رقیب خود در اینترنت، همیشه می‌توانید یک قدم جلوتر از آن‌ها باشید و در طول زمان می‌توانید استراتژی های کسب و کار خود را به بهترین شکل بسازید.

امروزه بیشتر از پیش شاهد راه اندازی استارت آپ هایی که خدمات یکسانی را پوشش می دهد هستیم . بنابراین در صورتی که قصد راه اندازی استارت آپ خدماتی را دارید ، لازم است که پیش از هر گونه اقدامی ، استراتژی کسب و کار خود را با توجه به آنالیز استراتژی های کسب و کار رقیب خود نوشته و آن را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: چه زمانی نباید اقدام به راه اندازی استارت آپ کرد؟

نوشته با نظارت بر رقبا، استراتژی های کسب و کار بهتری برای خود بسازید اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

مطالب مرتبط

چگونه وب‌سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید.

در صورتی که شما یک کسب و کار آنلاین ، استارت آپ ، فروشگاه اینترنتی یا سایر فعالیت های تجاری در بستر اینترنت را مدیریت می کنید ، لازم است که بتوانید همواره وضعیت سایت تجاری خود را بررسی کنید. به این منظور باید از ابزار آنالیز وب سایت ، نظیر گوگل آنالیتیک ، گوگل […]

نوشته چگونه وب‌سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید. اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

SAAS چیست و قبل از راه اندازی یک استارت آپ مبتنی بر SAAS چه نکاتی را باید بدانید؟

در سال های اخیر کسب و کارها روز به روز بیشتر به ابزارها، خدمات و زیر ساخت های اینترنتی نیاز دارند . بسیاری از کسب و کار ها ترجیح میدهند با استفاده از خدمات SAAS (خریداری یا اجاره خدمات SAAS) هزینه های خود را کاهش دهند و در زمان صرفه جویی کنند. از طرف دیگر […]

نوشته SAAS چیست و قبل از راه اندازی یک استارت آپ مبتنی بر SAAS چه نکاتی را باید بدانید؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

چگونه نظر سنجی شاخص NPS می تواند در رشد کسب و کار مفید واقع شود؟

در مقاله قبل ما شما را با شاخص NPS و چگونگی انجام نظر سنجی شاخص NPS آشنا کردیم. در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی در مورد بهبود و رشد کسب و کار از طریق این NPS را به شما بیاموزیم و بگوییم چگونه می‌توانیم کسب و کار خود را با استفاده از شاخص […]

نوشته چگونه نظر سنجی شاخص NPS می تواند در رشد کسب و کار مفید واقع شود؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.