0

۷ مورد از ضروری ترین استراتژی SEO که هر بازاریاب باید بداند – قسمت دوم

طراحی سایت

در قسمت اول مقاله “۷ مورد از ضروری ترین استراتژی های SEO که هر بازاریاب باید بداند” ، با نکاتی که در خصوص seo on page  باید رعایت کرد آشنا شدیم . در این مقاله با سایر استراتژی SEO که می تواند بر روی بازاریابی آنلاین موثر باشد ، آشنا خواهیم شد.

استراتژی SEO خارج از سایت یا SEO off page

3- محلی سازی وب سایت

از دیگر استراتژی SEO که باید از آن به عنوان یک بازاریاب آگاه باشید محلی سازی وب سایت است. بر اساس یک مقاله مربوط به کارآفرینی، گوگل بیشتر به سمت کسب و کارهای محلی علاقه نشان می‌دهد. به همین دلیل است که شما باید گوگل را از محل و پیشنهادات خود مطلع کنید و از این طریق وب سایت شرکت شما می‌تواند رتبه خود را در گوگل بهبود بخشد. گوگل بروز رسانی را به نام Pigeon (کبوتر) برای الگوریتم جستجوی خود منتشر کرده است که باعث شده بسیاری از بازاریابان وب سایت شرکت خود را محلی سازی کنند. محلی سازی وب سایت شما باعث تعامل بهتر و رتبه بندی بالاتر وب سایت شما در گوگل خواهد شد.

۴- لینک بیلدینگ یا لینک سازی

لینک سازی یک استراتژی SEO است که به صورت طولانی مدت اجرا می‌شود و شامل ایجاد لینک ها از وب سایت های دیگر برای تقویت موقعیت وب سایت شرکت شما در رتبه بندی گوگل می‌شود. موتورهای جستجو از لینک ها استفاده می‌کنند تا صفحات وب جدید و شهرت و رتبه سایت های مرتبط با شما را تعیین کنند و وب سایت شما بر اساس آن رتبه بندی شود.

بخوانید!  هدف از ساختن بک لینک در طراحی سایت

۵- بازاریابی محتوا

در حال حاضر روند بازاریابی آنلاین رو به رشد است و یکی از انواع بازاریابی آنلاین بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا نه تنها یکی از استراتژی SEO است که باعث بهبود بخشیدن رتبه گوگل شما می‌شود بلکه باعث گرفتن ترافیک عالی و همچنین هدایت لینک های دیگر به وب سایت شما خواهد شد. امروزه بازاریابان باید بدانند که چگونه بدون حضور فیزیکی فروش داشته باشند و اینجا جایی است که بازاریابی محتوا به کار می‌آید.

بازاریابی محتوا SEO سایت شما را از طریق تولید محتوا به طور ارگانیک بهبود می‌بخشد. در بازاریابی محتوا به کار بردن کلمات کلیدی که مردم آن‌ها را جستجو می‌کنند کار وب سایت ها را بسیار آسان تر می‌کند. لینک های خوب بین مقاله ها و سایر قسمت های محتوا همچنین به صفحات اصلی شما نیز کمک می‌کند تا با کلمات کلیدی که دارند با سایت های رقیب در رتبه بندی گوگل رقابت کنند.

۶- تاثیر گذاری بر روی اینفلوئنسر ها

در مقاله ای که به تازگی در Marketing land منتشر شد اشاره شد که بازاریابان در طول سال های گذشته علاقه زیادی به اینفلوئنسر مارکتینگ یا همان بازاریابی تاثیرگذار پیدا کرده اند تا از این طریق آگاهی نام تجاری خود را افزایش دهند و در نهایت فروش بیشتری داشته باشند. موتورهای جستجو و کانال های رسانه های اجتماعی در حال حاضر اولین جایی هستند که مصرف کننده می‌تواند در باره یک نام تجاری خاص در آنجا کسب اطلاع کند. همچنین از این طریق مشتریان می‌توانند از طریق شخص ثالث یا دوستی که بر تصمیم گیری آن‌ها تاثیر می‌گذارد تصمیم گیری کنند. بنابراین اینفلوئنسرها یا همان نفوذگران می‌توانند به طور سازمانی مشتریان بالقوه را به یک نام تجاری خاص مرتبط کنند. شرکت های بزرگ و شناخته شده از این شیوه بازاریابی بسیار زیاد استفاده می‌کنند و نقش مهمی در موفقیت برند آن‌ها دارد.

بخوانید!  بد و زشت ها در طراحی وب سایت ساختمانی

SEO نیز بر جذب دنبال کننده آنلاین توسط اینفلوئنسرها موثر است. در زیر یک سناریوی احتمالی برای شرکت شما در بالا بردن رتبه بندی خود در گوگل از طریق اینفلوئنسر آنلاین آورده ایم:

  • اینفلوئنسرهایی که رتبه بالایی دارند پیدا کنید
  • هماهنگ کردن موضوعات و تم ها بر اساس روند جستجو (اینفلوئنسرها می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند)
  • داشتن اینفلوئنسر باعث توسعه محتوای وب سایت می‌شود و باعث ایجاد لینک بگ در نام تجاری شما می‌شود.

۷- لینک های پرداختی (کلاه سیاه)

لیست استراتژی SEO بدون این استراتژی کامل نخواهد شد. به عنوان یک بازاریاب به شما توصیه می‌کنم که اگر کلمه کلاه سیاه سئو را شنیدید از آن دوری کنید. این بسیار قابل درک است که این تکنیک های برای بالا بردن رتبه بندی در گوگل غیر اخلاقی به نظر می‌رسد و تیم گوگل با وب سایت هایی که از چنین تکنیک هایی استفاده می‌کنند به شدت مبارزه می‌کند. با این حال روش های کلاه سفید و کلاه سیاه هنوز هم رایج هستند و تا زمانی که گوگل در الگوریتم بعدی خود آن‌ها را به حداقل نرساند راه هایی برای استفاده از آن‌ها وجود دارد.

لینک های پرداختی یکی از نمونه تکنیک های کلاه سیاه در SEO است که شرکت ها هنوز از آن استفاده می‌کنند. ای یک راه بسیار آسان برای تولید لینک است بدون اینکه نیازی به کیفیت محتوا وجود داشته باشد.

این ها ۷ مورد از اساسی ترین استراتژی SEO بودند که هر بازاریاب باید از آن‌ها آگاه باشد.

نوشته ۷ مورد از ضروری ترین استراتژی SEO که هر بازاریاب باید بداند – قسمت دوم اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

بخوانید!  مهم‌ترین و پرکاربردترین مفاهیم و اصطلاحات گوگل ادز