0

۹ عامل مهم و کمتر شناخته شده تاثر گذار در تولید اپلیکیشن

طراحی سایت

عناصر طراحی اپ موبایل امروزه از اهمیت بسیار بالایی برخودار است، در واقع اگر امروزه برای طراحی اپلیکیشن موبایل کسب و کار خود برنامه ای نداشته باشید آینده ای نخواهید داشت و قطعا مشتریان خود را از دست خواهید داد.

در این نوشتار شما را با ۹ عامل مهم و کمتر شناخته شده که در طراحی عناصر طراحی اپ موبایل تاثیر گذار است آشنا خواهیم کرد.

تحقیق درباره بازار هدف

یک اپلیکیشن در خلاء کاربردی ندارد، عناصر طراحی اپ موبایل باید برای کاربران طراحی و نوشته شوند. از این رو تحقیق درباره بازارهدف نخستین گام در طراحی هر اپلیکیشن خواهد بود. پیش از هرکاری باید تعیین کنید مخاطبان شما چه چیزی را دوست دارند؟ رقباچکار می کنند؟

از طریق تحقیقات آنلاین و آفلاین می توانید کشف کنید مخاطبان شما دقیقا دنبال چه چیزی هستند.

جلب توجه در چند ثانیه

عناصر طراحی اپ موبایل باید ظرف چند دقیقه توجه مخاطب را جلب کنند.

اپلیکیشن های کاربردی زیادی در طول یک سال طراحی و اجرا می شوند اما تنها تعداد معدودی از آن ها کاربر پسند و پرمخاطب می شوند راز این موفقیت توانایی عناصر طراحی اپ موبایل در جلب مخاطب است.

شما با بکارگیری عناصر مختلف قادر خواهید بود توجه مخاطبان را به آنچه تمایل دارید جلب کنید تنها کافی است به میزان لازم تحقیق و بررسی داشته باشید.

حفظ و نگهداری علاقه مخاطب

این مرحله به مراتب از جلب توجه مخاطب دشوار تر است شما باید بتوانید با کمک عناصر طراحی اپ موبایل علاقه مخاطب را حفظ کنید. تحقیقات نشان می دهد ۷۰ تا۸۰ درصد اپلیکیشن هایی که افراد نصب می کنند به سرعت حذف می شوند و آن هم به دلیل عدم توانمندی اپلیکیشن در نگهداری مخاطب است.

بخوانید!  تجربه کاربری و رابط کاربری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

از این رو باید اطمینان حاصل کنید مخاطب با چیز تازه ای مواجه می شود که به آن علاقه مند شده و تمایل خواهد داشت اپلیکیشن شما را در گوشی خود نگه دارد.

استفاده از پیکسل و انیمیشن هزینه های شمارا افزایش می دهد

استفاده از انیمیشن و تصاویر در عناصر طراحی اپ موبایل هزینه های تولید شما را افزایش می دهد، بنابراین اگر بودجه زیادی در اختیار ندارید بهتر است به جای تولید انیمیشن به راهکارهای کاربردی کم هزینه تر فکر کنید.

توجه: اگر از پیمانکار مناسبی جهت طراحی اپلیکیشن خود استفاده کنید هزینه های تولید برای شما به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

لازم نیست چرخ را از اول اختراع کنید

بسیاری تصور می کنند هنگام تصمیم گیری در خصوص عناصر طراحی اپ موبایل لازم است به فکر طراحی یک اپلیکیشن منحصر به فرد که هیچ نمونه خارجی ندارد باشند. این درحالیست که قطعا لازم نیست چرخ را از ابتدا اختراع کنید، استفاده از نمونه های موفق می تواند کمک کند یک رابط کاربری ساده و آشنا برای مخاطب داشته باشید که نیاز به آموزش های وقت گیر و هزینه بر نداشته باشد.

اغلب مردم وقتی برای مطالعه راهنماهای آموزشی و دستورالمعمل های استفاده از یک اپلیکیشن را در اختیار ندارند.

به این ترتیب استفاده از غالب هایی که برای عموم مردم آشناست بهترین راهکار خواهد بود.

استفاده از روش های تست کاربر

استفاده از روش های A / B  تست کاربر به شما این امکان را می دهد که عناصر طراحی اپ موبایل خود را به خوبی بررسی کنید و خطاهای احتمالی را حذف کنید.

بخوانید!  افزایش سرعت سایت وابسته به چه مواردی می باشد؟

با انجام تست های مختلف کاربر می توانید با کمترین تغییرات در رنگ و فضای اپلیکیشن بیشترین میزان افزایش کاربر را تجربه کنید.

به روز رسانی اپلیکیشن

به روز رسانی عناصر طراحی اپ موبایل تنها زمانی مورد نیاز است که تغییرات عمده ای در اپلیکیشن صورت گرفته باشد در غیر این صورت ممکن است سبب اختلال در ارتباط مخاطب و اپلیکیشن شود. هر گونه اختلال در برقراری ارتباط با مخاطب می تواند موجب ریزش کاربران اپلیکیشن شما شود.

تحقیقات نشان می دهد اپلیکیشن هایی که دائما در حال تغییر و به روز رسانی هستند ۱۰ برابر بیش از سایرین ریزش مخاطب دارند.

تلاش و تحقیق برای افزایش کیفیت یک اپلیکیشن امری ضروری  و حیاتی است اما باید دفعات به روز رسانی را به درستی مدیریت کنید.

محدود کردن توابع یک اپلیکیشن

شما می توانید برای یک اپلیکشن صدها تابع بنویسید اما باید از این کار پرهیز کنید.

بهترین راهکار برای در اختیار داشتن یک اپلیکیشن موفق تمرکز بر روی عناصر طراحی اپ موبایل و دقت به عناصر اصلی است.

مهمترین راهکار برنامه های تلفن همراه برای حفظ جایگاه خود در بین مخاطبان تمرکز بر روی عناصر اصلی است.

بازاریابی، بازاریابی و بازاریابی بیشتر!

اگر فکر می کنید با تعیین عناصر طراحی اپ موبایل کار شما خاتمه یافته و پس از قراردادن اپلیکیشن خود در فروشگاه های اپ کار دیگری ندارید سخت در اشتباه هستید، کارها تازه از اینجا شروع می شوند.

عناصر طراحی اپ موبایل بسیار مهم هستند اما آنچه فروش شما را بیشتر می کند بازاریابی و بازاریابی بیشتر است. اپلیکیشن شما تنها زمانی موفق خواهد بود که مخاطبان از وجود آن آگاه شوند، از این رو برای موفقیت یک اپلیکیشن لازم است بر روی استراتژی های بازاریابی خود سرمایه گذاری کنید.

بخوانید!  رابط کاربری (UI) چیست؟

موفقیت کسب و کار شما در گرو طراحی یک اپلیکیشن جذاب و کاربردی است، با کمک عواملی که در بالا ذکر شد می توانید این موفقیت را تضمین کنید.

نوشته ۹ عامل مهم و کمتر شناخته شده تاثر گذار در تولید اپلیکیشن اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.