0

۹ نکته چک لیست سئو که رتبه گوگل شمارا ارتقا می دهد

طراحی سایت

چرا هواپیما اغلب هنگام بروز نقص فنی سقوط نمی کند؟ با وجود کارکرد نامناسب یک یا چند قطعه چرا هواپیما سالم به زمین می نشیند؟ یک دلیل اصلی وجود دارد و آن داشتن چک لیست است. رعایت چک لیست سئو از سقوط رتبه سایت شما پیشگیری می کند.

پیش از آنکه خلبان فرمان هواپیما را به دست بگیرد و پرواز را آغاز کند یک چک لیست در اختیار دارد که با بررسی پله به پله آن از سلامت قطعات هواپیما اطمینان حاصل می کند.

کارآفرینان می توانند با رعایت چک لیست بهینه سازی سایت رتبه سایت خود را ارتقا داده و به افزایش فروش خود کمک کنند.

رعایت چک لیست سئو به شما کمک خواهد کرد اطمینان حاصل کنید یک محتوا در بهترین حالت خود برای موتورهای جستجو نوشته شده است.

بنابراین پیش از اینکه مقاله بعدی وب سایت خود را منتشر کنید لازم است بررسی کنید چک لیست سئو رعایت شده باشد.

۱- تمرکز بر روی انتخاب کلمه کلیدی خوب

اولین گام در چک لیست سئو این است که یک کلمه کلیدی مناسب برای مقاله خود انتخاب کنید. راحت ترین راه این است که از Google Keyword Planner استفاده کنید. Google Keyword Planner یک ابزار رایگان گوگل برای بررسی کلمات کلیدی است. گاهی لازم است به دسترسی AdWords خودتان هم رجوع کنید.

۲- در چک لیست سئو لازم است در مورد پیشینه جستجوهای انجام شده در خصوص کلمه کلیدی خود تحقیق کنید

گام بعدی در چک لیست سئو تحقیق در خصوص سرچ هایی است که تا کنون در مورد موضوع انتخابی شما صورت گرفته است. سعی کنید یک صفحه جدید بازکنید که از سابقه جستجوهای پیشین شما تاثیر نگیرد. در تحقیق خود به صفحات تبلیغ شده در گوگل توجه نکنید چراکه ممکن است شما را گمراه کند.

بخوانید!  طراحی سایت شرکت شاپرک

۳- بهترین محتوا را تولید کنید

مهمترین و شگفت انگیز ترین بخش چک لیست سئو تولید بهترین محتوای ممکن است، وقتی وضعیت موجود محتوا را بررسی کردید می توانید در مورد چیزهایی که دیگران به آن اشاره نکرده اند بنویسید و سعی کنید مخاطبان خود را به سمت محتوای تولیدی خودتان جذب کنید.

مهم نیست قصد شما انتشار یک پست وبلاگ باشد یا راه اندازی یک فروشگاه فروش آنلاین اگر چک لیست سئو را رعایت نکنید قطعا از سوی مخاطبان دیده نخواهید شد و محتوای شما تاثیر گذاری لازم را نخواهد داشت.

۴- از کلمه کلیدی خود در تیترمحتوا استفاده کنید

گام بعدی در چک لیست سئو انتخاب یک تیتر جذاب برای محتواست به نحوی که کلمه کلیدی اصلی شما در تیتر بکار رفته باشد.

عنوان باید به اندازه کافی جذاب باشد تا مردم به آن توجه کنند.

۵- کلمه کلیدی را در هدر بکار ببرید

هر محتوا معمولا یک تیتر و چندین میان تیتر یا تیترهای فرعی دارد اگر بتوانید در عنوان های داخلی مقاله کلمه کلیدی خود را بکار ببرید تاثیر چک لیست سئو چند برابر خواهد بود.

بکاربردن کلمات کلیدی در عناوین محتوا برای کاربران کاربردی ندارد اما در شناسایی محتوای شما در موتور جستجوی گوگل بسیار تاثیر گذار است. سعی کنید حداقل یکبار کلمه کلیدی را در عنوان های داخلی بکار ببرید.

۶- کلمه کلیدی را در alt و tag تصاویر بکار ببرید

اگر محتوای شما عکس دار است لازم است در alt-tag عکس از کلمه کلیدی استفاده کنید. این نکته کمتر در چک لیست سئو مورد توجه قرار می گیرد اما می تواند در شناسایی بهتر محتوای شما تاثیر گذار باشد.

بخوانید!  چگونگی طراحی استراتژی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک از ابتدا

برای تغییر نام تصویر تنها کافی است عکس را یک باردیگربا نام جدید در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

“alt” برچسبی است که شما پس از آپلود عکس به وب سایت خود تعیین می کنید. برای اینکه بیش از حد فنی نشویم، کافی است بدانید برچسب alt متنی است که اگر عکس به هر دلیل بارگزاری نشود مرورگر وب نشان می دهد.

۷- از کلمه کلید در پست و URL استفاده کنید

یکی از راه های دیگری که گوگل می تواند تعیین کند محتوای سایت شما در مورد چیست URL است. بنابراین در چک لیست سئو لازم است مرحله ای برای تعیین درست URL تعیین کنید.

URL سایت آن چیزی است که پس از .com یا هر دامنه ای که استفاده می کنید نوشته می شود.

استفاده از کلمه کلیدی در URL و محتوا سبب می شود گوگل راحت تر شما را تشخیص داده و در نتایج جستجوهای خود نمایش دهد.

۸- لینک های داخلی را ایجاد کنید

اگر شما بهترین و مهمترین مطالب خود را در دسترس مخاطبان قرار ندهید چطور آن ها را شناساییی کنند. در این مرحله از چک لیست سئو لازم است کلمات مرتبط را به محتواهای داخلی سایت خود وصل کنید تا با کلیک روی یک کلمه خاص مخاطب بتواند اطلاعات بیشتری در خصوص آن موضوع را در صفحات دیگر سایت مطالعه کند.

بله ممکن است لازم شود برای رعایت این مرحله از چک لیست سئو مجبور شوید برخی از محتوهای پیشین خود در موضوعات مختلف را ویرایش کنید.

۹- دریافت لینک های خارجی

یکی از مهمترین مراحل چک لیست سئو دریافت لینک های خارجی است.گوگل به شدت بر روی لینک های خارجی تاکید دارد شما بایدتاجایی که ممکن است از وب سایت های دیگر به سایت خود لینک دریافت کنید. ممکن است شما دائما در مورد خودتان و توانمندی هایی که دارید صحبت کنید اما کسی به شما اطمینان نخواهد کرد مگراینکه دیگران هم مهارت های شما را تایید کنند، کارکرد اصلی لینک های خارجی هم همین است، لینک های خارجی به شما اعتبار می دهند.

بخوانید!  ۹ عامل مهم و کمتر شناخته شده تاثر گذار در تولید اپلیکیشن

نوشته ۹ نکته چک لیست سئو که رتبه گوگل شمارا ارتقا می دهد اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.